lördag 14 juli 2012

Frukostbröd


Jag äter mestadels knäckebröd men ibland är det gott med mjukt bröd också. Eftersom jag inte tål vetemjöl så bakar jag med annat som t ex majsmjöl, bovetemjöl, mandelmjöl. Brödet som jag bakade till frukost idag innehåller inget mjöl alls. Det låter skumt men blev väldigt gott. Eftersom det innehåller halloumiost så behövs inget pålägg utan bara lite smör. Receptet på Fröbröd med Halloumi hittar du här. Smeten ska stå och svälla en timme men det är lång tid att vänta på morgonen så jag gör smeten på kvällen och ställer in den i kylen över natten.



När ugnen ändå var varm passade jag på att baka ett enkelt Fröknäckebröd med majsmjöl som jag hittade i Metro men det finns även här. Jag tycker det är jobbigt att bre ut det tunt så jag kavlar mellan två bakplåtspapper. Smarrigt!




PS! Jag sitter definitivt inte på nätterna och bloggar men Blogger har fått för sej att jag är vid Stilla Havet och jag vet inte hur man ändrar på det.

2 kommentarer:

  1. Hej Leena. Kul att du tyckte om mina Halloumibröd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta. Jag tycker om många av dina recept och kanske speciellt den vegetariska pajen. Helt fantastiskt god och den är verkligen nåt för ögonen också.

      Radera