söndag 23 september 2012

Ministickning

Jag har fastnat vid hälarna på mina sockar som jag stickar från tårna och upp. Kan inte bestämma mej för hur jag ska sticka dom. Under tiden så har jag stickat en minisocka från tån och uppåt. Det gick åt så lite garn så det gav inget utslag på min våg och jag fick väga sockan tillsammans med nåt annat. 3 gram väger den.


Mönster till Toe-Up Training Sock finns på Ravelry.
Garn: Rest av Drops Fabel färg 677
Stickor: Rundsticka 2,5 mm, 100 cm lång

Jag lade upp med Judy's Magic Cast On som ger en mjuk och fin tå utan några knöligheter och slutade med en elastisk avmaskning. Eftersom jag stickade resår 2 räta, 2 aviga på sockan så avmaskade jag i resår också.

Jag har såklart stickat även minisockan med Magic Loop.

Jag hade lite problem med "Wrap & Turn (W&T)" men löste det med hjälp av YouTube. Hurra för YouTube! Där kan man hitta lösningen på mycket. 

Det här garnet stickade jag en tröja av till yngsta barnbarnet V innan han föddes. Det randar sej så fint och just den här färgkombinationen tycker jag är så himla fin.

3 kommentarer:

  1. Visst är det! Jag funderar på att sticka en till men med tunnare stickor så sockan blir ännu mindre :-)). Den var rolig och snabb att sticka!

    SvaraRadera
  2. Hej! Men å vad liten jag som tycker det är piligt med vanliga hälar :) Karin

    SvaraRadera