fredag 26 oktober 2012

Tomteverkstan har börjat

Det är mindre än två månader kvar till jul och verkligen hög tid att komma igång med julklappstillverkningen. Nu är det bara att hålla tummarna för att min högerarm inte börjar strejka igen. Det gjorde den förra hösten och då blev det inget stickat eller virkat alls men desto mer sytt.

Här är en liten titt på vad jag håller på med för tillfället och som vanligt är det inte en sak i taget som gäller.
 Nånting stickat

 Nånting sytt

Nånting virkat

Men vad det blir får ni inte se förrän efter jul när tomten har delat ut klapparna.

Just nu är min yngsta dotter Mia på väg hit med sin dotter T för i helgen är det Stämpel och scrapmässa i den stora grannstaden och det blir säkert ett stopp på Slöjd-Detaljer i Skara på vägen hit. Mia gör så fina kort och jag fick det i särklass finaste julkortet förra året. Det står fortfarande kvar vid mitt arbetsbord. Nu ska jag på Sy- och inspirationsmässa!

Jag läser sällan horoskop men för en vecka sen stod det i mitt horoskop i Metro: "Du lyckas nu bra med det du företar dig, förutsatt att du inte hattar från det ena till det andra - så ta en sak i sänder!" Det betyder väl att jag är ganska misslyckad!

2 kommentarer:

  1. Hej! Det ska bli spännande att se vad det ska bli, det stickade ser ju väldigt fint ut, Karin

    SvaraRadera
  2. Tack, det är mitt första arbete i mosaikstickning (inte pulsvärmare) och det var en rolig teknik.

    SvaraRadera