söndag 4 november 2012

Krokbokslycka!

Ända sen jag läste nånstans om Patrick Hassel-Zein och hans krokningsmönster så har jag velat köpa hans bok men har inte hittat den någonstans förrän nu. Det var en ren slump att jag stötte på den. Jag skulle beställa en flexibel kroknål från Stäkets Hantverk & Design och passade på att kolla om det fanns några intressanta böcker och där fanns den. Vilken lycka! Jag beställde den direkt. Snabb leverans var det också. Jag beställde på söndag och fick boken på tisdag.


Vill man ha nåt enstaka mönster ur boken så finns dom att köpa på Ravelry. Det blev förresten ingen flexibel kroknål men däremot två Symfonie Wood  kroknålar som tillsammans med kablar, som jag redan har, bildar flexibla kroknålar.

Jag har inte stickat med vanliga jumperstickor på över tjugo år utan använder mej av rundsticka även när jag stickar fram och tillbaka. Det är för att avlasta axlar och armar. Då kändes det inte så bra att börja kroka med en 30 cm lång rak kroknål. Därför blev det kroknål med kabel.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Vad kul att läsa om nya tekniker det ska bli spännande att läsa om hur det här arbetet växer fram på din blogg, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi får se väl se vad det blir av det. Hoppas det blir mer än en tumme :-D

      Radera