fredag 28 december 2012

Döskalleplånbok

Till min äldsta dotter hade jag tänkt sy en väska från ett mönster i Fat Quarter men jag insåg att jag inte skulle hinna det så projektet krympte till en plånbok istället.


Ett lätt och roligt mönster som karinottilia har haft som Sewalong i somras.
Här finns sewalongen.

Det här var en av dom sista julklapparna jag gjorde. Det var helgen drygt en vecka före jul och jag var trött och okoncentrerad så det blev mycket sprättande pga att jag sydde fel. Men den blev klar till slut i alla fall.

Döskalletyget köpte jag på symässan i oktober. Det röda tyget till kortfickorna är en rest från nåt annat projekt.

Korten är mina och ingick inte i julklappen men det gjorde däremot den där pappersbiten som sticker fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar