lördag 12 januari 2013

Leaving

Mitt tredje julledighetsprojekt var pulsvärmare. Jag ville ha ganska långa så jag kan värma mina frusna armar. Jag använde inte samma garn som i mönstret. Stickfastheten skulle vara samma på mitt garn som det i mönstret men mitt garn var nog tunnare för pulsvärmarna blev väldigt smala. Tur att jag har smala armar.


Jag stickade i Baby Ull från Gjestal, ett mjukt och skönt garn i merinoull. Det gick åt ca 35 g.
Jag stickade båda på en gång med rundsticka 3 mm med Magic Loop.
Mönstret till Leaving Pulsvärmare hittade jag på Ravelry. Det finns på svenska.

Det enda jag ändrade på var kanterna där jag stickade resår 2 räta 2 aviga istället för mönstrets picotkant eller mosstickade kant.


Jag stickar oftast med Addi rundstickor som Garnkorgen har i en massa tjocklekar och längder. Ända upp till 3 m! Jag tycker stickningen glider så bra på dom här stickorna. Jag har även några Symfonie Wood-stickor med flexibla kablar men dom tycker jag inte alls är lika bra. Bara dyrare!

1 kommentar: