lördag 30 mars 2013

Lika samma som kusinerna

Jag är ingen anhängare av påskägg fulla med godis till barnen vilket kanske inte alltid har varit så populärt. När mitt äldsta barnbarn E var knappt två år och fick ett påskägg med en leksak i men inget godis blev hon så arg så hon slängde ägget i väggen. Hemma fick hon inget godis men på dagis hade dom fått påskägg med godis i så hon förväntade sej att påskägg ska innehålla godis men det gjorde inte farmors till hennes stora besvikelse.


Till mina yngsta barnbarn som bor i Dalarna skickade jag varsitt påskbrev med mössor i. Mössorna är likadana som kusinerna fick i julklapp. Här finns dom. Jag köpte 60 cm av båda tygerna på symässan i höstas för det är lagom till en barntröja men det blev mössor istället. Tre mössor blev det av varje tygbit. Jag har redan klippt till dom tredje mössorna men inte sytt dom än. Det blir en annan modell till nåt annat barn.


Storasyster T, 4 år, är väldigt nöjd med sin T-mössa, som hon säger. Lillebror V, 2 år, bryr sej nog inte så mycket om vad han har på huvudet bara det är nåt.


Till dom äldsta barnbarnen har jag inte gjort något utan dom fick påskägg med liite godis och en slant i så dom kan köpa något själva. Godis fick dom tillräckligt av ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar