lördag 9 mars 2013

Stickat till Barbie

Mitt barnbarn T, 4 år, fick en Barbiedocka i födelsedagspresent i januari (inte av mej). Hon ville genast gå och köpa mer kläder till den men det var alldeles för dyrt. Så mormor Leena får väl göra lite kläder då. Dom här små plaggen tar längre tid att montera ihop än att sticka och det är ju stickningen som är det roliga! Det är väl därför det inte har blitt så mycket Barbie-kläder stickade.


Storkofta, mössa, halsduk och en kasse är inte så dumt att ha när Barbie ska ut och shoppa. Under har hon en stickad topp och tights (väldigt tajta var dom så T behöver nog hjälp med påklädningen)


Dom där skorna värmer då inte mycket så Barbie tycker nog det är skönt att sätta på sej ett par mysiga stickade tofflor när hon kommer hem.


Mönster i massor till Barbie finns här.

Garnåtgång: ca 45 g till hela stassen
Stickor 2 mm


För några veckor sen (efter jag hade stickat Barbies nya kläder) var lilla T här på besök med sin mamma Mia och lillebror V. En av dagarna kom hennes moster J med två stora kassar med Barbiedockor, möbler och kläder till dockorna som lilla T fick. Det mesta av dom kläderna har jag sytt och stickat för länge sen. Jag hade glömt hur mycket dockkläder jag har gjort till mina flickor när dom var små.

2 kommentarer:

  1. T tackar så mycket! Tofflorna - hur kan man ens sticka så smått?! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du! Själva stickningen var lätt men lite pilligt att sy ihop tofflorna var det förstås.

      Radera