fredag 31 maj 2013

Bläcktips

Jag har (nästan) alltid köpt bläckpatroner till min skrivare från min lokala bokhandel. Visst blir det lite dyrare men det tyckte jag det kunde vara värt eftersom dom tog hand om mina gamla patroner och skickade till återvinning. Men sist jag köpte nya och lämnade in dom gamla så slängde dom bara patronerna i sopsäcken och när jag frågade sa dom att dom inte skickas till återvinning. Det blir inga fler bläckpatroner därifrån för min del!


Någon gång tidigare har jag köpt bläckpatroner på nätet och när jag behövde köpa nya så kollade jag runt lite och då hittade jag Eko-print som fyller på gamla patroner. Jag beställde ett paket med alla 5 patronerna till min skrivare och fick det billigare än 2 patroner i bokhandeln. Dessutom fick jag ett frankerat kuvert så jag kan skicka in mina använda patroner för återvinning. Jag är så himla nöjd! Det är miljövänligt, billigt och med snabb leverans.

2 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Jag tycker du gjorde helt rätt! Det är vi konsumenter som måste trycka på om det ska bli någon ordning på torpet!

    SvaraRadera
  2. Bokhandeln är svindyr köp aldrig bläck därifrån. Jag köper också på nätet Eko-Print verkar vettigt. Tack för tipset!

    SvaraRadera