fredag 26 juli 2013

10.000 wow

Det är kul med statistik. Speciellt på den egna bloggen. Vissa dagar har det varit väldigt många besökare och andra dagar inte så många. Nu har min blogg alltså haft 10000 besökare och det tycker jag är jättekul. Dom flesta av er, mina kära läsare, bara finns där utan att ge er till känna men jag ser ändå att ni är eller har varit här. Tack för att ni finns! Jag är själv ganska dålig på att kommentera fast jag följer rätt så många bloggar. Men den här gången måste ni kommentera om ni vill ha en chans att vinna garnet som jag lottar ut. Min tredje utlottning på kort tid men det har varit mycket att fira. Jag trodde förstås att jag skulle hinna dra vinnare till dom två andra utlottningarna innan den här men jisses vad det gick undan.


Vinsten består av 585 g återvunnet ullgarn i 18 härvor av varierande storlek. 

Den största på ca 90 g och den minsta på ca 4 m. Jag misstänker att garnet är handspunnet för att det är ojämnt spunnet och det fanns lite halmbitar kvar här och där men jag kan ha fel. På några ställen var garnet väldigt tunt och där klippte jag av det och började på ny härva.

Kommentera inlägget för att vara med i utlottningen. Om du länkar från din blogg blir jag såklart väldigt glad men det är inget måste. Skriv din e-postadress om du inte har någon blogg så jag kan meddela dej om du vinner.
Sista dagen att kommentera är 16 augusti med dragning dagen efter.


Det här garnet är tvättat och "malsäkrat" ett par gånger om. Först hamnade tröjan från loppis i frysen i en vecka och sen tvättade jag den på ulltvättprogrammet i maskin. Efter slakten tvättade jag härvorna för hand och när dom hängde på tork i badrummet fick jag för mej att jag såg en mal på kvällen så härvorna åkte i frysen en vecka till när dom var torra. 
(Enligt skadedjursexperter har mal, larver och ägg dött efter tre dygn i 20 minusgrader. Jag kör med en vecka för säkerhets skull)

Tillägg: Det var visst ingen som ville ha det här garnet så då får jag hitta på nåt med det själv. Mina kassar var popuärare! Bra att veta till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar