lördag 26 oktober 2013

MummoLee syr igen

Nu är min rumpa nästan bra efter fallet på jobbet för några veckor sedan så nu kan jag sitta och sy igen. Dom här förklädena har jag sytt tidigare i höst men väntat på att någon ska modella i dom och det gjorde min svägerska förra veckan men dom korten blev inte bra så jag tog nya kort på min balkong, utan modell. Det var blåsigt så förklädena snurrade runt lite som dom ville men bilderna blev rätt så hyfsade ändå.


Mönster till förklädet hittade jag i Fat Quarter nr 2/2012


Det småmönstrade turkosa tyget har jag fått av en arbetskamrat, övriga tyger är stuvar från loppis.


Jag är inte jättenöjd med den här modellen. Knytbanden hamnar för långt ner där bak, tycker jag. Men dom är fina fast nästa gång syr jag förkläden efter mitt eget huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar