söndag 13 oktober 2013

Tillklippt

För tillfället blir det inget handarbetat för min del. Jag hade oturen att ramla på jobbet i onsdags och har lite svårt för att sitta några längre stunder. Jag har fått nåt slags "lårkakor" i rumpan och det gör ont kan jag säga men jag är tacksam för att det inte blev värre, inget brutet eller sprucket.


När jag inte kan sitta så får jag stå och förbereda kommande projekt. Jag har klippt till tyg till vändbara kassar av min vanliga modell. På bilden här ovan är det tjugo olika tyger som ska bli tio kassar. Några av tygerna har min mamma köpt på Ikeas fyndavdelning resten är köpt på loppis, några stuvar, några dukar men mestadels panelgardiner. Jag tycker om att sy kassar av panelgardiner. Av två par panelgardiner kan jag sy två kassar och några necessärer plus lite annat smått och jag slipper stå där med en massa tyg av samma sort. Jag vill att alla mina kassar ska se olika ut.

3 kommentarer:

  1. Många härliga färger och mönster!

    SvaraRadera
  2. Oj det lär riktigt ont. Härliga tyger! Krya på dig Karin

    SvaraRadera
  3. Tack Karin! Nu är det mycket bättre. Gör bara ont ibland.

    SvaraRadera