fredag 22 november 2013

Kasseparad

Mina ambitioner att skriva åtminstone en gång i veckan har gått om intet. Nu har det snart gått två veckor sen sist. Det har varit mycket på sistone. Jag har varit sjuk. Fick en rejäl halsinfektion med sjukskrivning i två veckor. Ny dator har jag köpt och har inte riktigt vant mej vid den än. Jag har alltid haft pc och nu har jag en mac. Jag hade tänkt ha kvar min gamla dator som ett komplement men den har havererat så nu är jag tvungen att använda macen. Det var jobbigt att få bilderna att lägga sej som jag vill och jag är inte riktigt nöjd än men nu får det vara bra. 

Kassarna som blev tillklippta när jag inte kunde sitta är färdigsydda för ett tag sen. Ska bara sy knappar i hybridkassarna. Här kommer bilder på dom vändbara kassarna i alla fall.

 








Den näst översta kassen är sydd av tyger från Ikea som min mamma har köpt. Övriga kassar är sydda av panelgardiner, dukar och stuvar från loppis.

Varför har jag sytt så många kassar kan man ju undra. Det är så att nästa lördag (30/11) ska jag vara med på en marknad och sälja mina alster. Inte bara kassar utan annat också. Jag ska försöka göra ett inlägg om marknaden i helgen.


Det jag inte får sålt på marknaden har jag tänkt lägga ut till försäljning på bloggen. Två kassar ska jag lotta ut. Ska bara sy en knapp i hybridkassen först. Hur svårt kan det va!

6 kommentarer:

  1. Hejsan igen! Gillar verkligen kasse nummer 4 med stora orange blommor på, den blev man liksom glad av. Karin

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Men du menar nog ena sidan av kasse nr 2. Här är bara 9 kassar fast det ser ut att vara dubbelt så många :)

    SvaraRadera
  3. Fina kassar.
    Vad kul... jag ska oxå stå på en marknad på lördag och sälja mina alster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lycka till på lördag! Vad kul att du har hittat hit.

      Radera