lördag 23 november 2013

Vintermysmarknad

Så sent som i början av augusti var jag helt inställd på att inte sälja något av mina alster förrän jag blir pensionär och kan sitta och sy hela dagarna. Jag  har fått många förfrågningar och lite tjat om att jag ska sälja men har alltid sagt nej. Men min kära svägerska är smartare än så. Hon tog med mej till Allekulla Gård i mitten av augusti. Förutom marknader som dom har haft två gånger tidigare i år så har dom haft öppet varje lördag. Det blev kärlek vid första ögonkastet! Det är ett otroligt mysigt ställe med en massa gosiga djur. Det var marknad i september också men den sa jag nej till. Så nu har jag sytt i stort sett all ledig tid hela hösten och har en hel del färdigt, lite necessärer som är halvfärdiga och väskor som jag ska sy i knappar i. Men det är ju en hel vecka kvar att göra det sista på.

Allekulla Gårds egen bild som jag har lånat från Facebook

Allekulla Gårds bild från Facebook


Om någon av er, mina kära bloggläsare, kommer till marknaden så vill jag bara förbereda er på att jag är hörselskadad och kan få problem med samtal om det är mycket folk runt omkring. Så bli inte förvånad om mina svar är av typen "goddag yxskaft" ;-)

4 kommentarer:

  1. Lycka till med försäljningen av dina fina kassar!
    Jag gillar verkligen det här med att ta vara på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det ska bli spännande att se hur det blir på lördag, och nervöst också. Jag är ingen försäljare precis. Föredrar att sitta hemma och sy!

      Radera
  2. Lycka till! Massor av tid kvar ju... ;-)

    SvaraRadera