lördag 14 december 2013

Dragning i Vinterutlottningen

Jag hade tänkt göra ett inlägg under veckan för att påminna om utlottningen men det har varit så långa och hektiska dagar på jobbet så jag har inte orkat göra nåt på kvällarna. Men nu var det dags. Tack för alla fina kommentarer jag har fått. Det bästa med utlottningar är att man får nya "bekantskaper". Bloggar som man kanske inte skulle kommit i närheten av annars.



Första namnet som kom upp var Beijan med bloggen Huset på Kulla. Beijan kunde inte bestämma vilken kasse hon ville ha så hon fick den som blev över, hybridkassen.

 Grattis Beijan. Jag skickar kassen så snart jag vet vart den ska.


Andra lotten gick till Nattugglan med bloggen Nattugglans Garnpåsar som valde den andra kassen, dvs den vändbara. Kul att en av mina kassar kommer till Finland.

Grattis Nattuggla. Jag skickar kassen så snart jag vet vart den ska.


Varsin dumpling-necessär skickar jag med till båda vinnarna också.


Någon kanske undrar lite om mina finska rötter. Mina föräldrar kom till Sverige 1948. Pappa är från Kemi i Finland och mamma är från Ingermanland där dom också var finskspråkiga. Jag är uppväxt med finska språket men använder det tyvärr sällan eller aldrig idag och har egentligen aldrig haft annat än ett "barnspråk" på finska.

8 kommentarer:

  1. nej jisses så glad jag blev.. Tusen tack.Skall sända dej min adress.. ha en bra 3dje advent.

    SvaraRadera
  2. jag ser ingen mailadress dit jag kan skicka min adress.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skickat ett mejl till din gmail men du kan få den här också:
      mummolee@gmail.com

      Radera
    2. Min mejladress finns även på min profil.

      Radera
  3. Grattis till vinnarna och tack för ett fint lotteri. Visst är det kul med nya bekantskaper. Jag blir alltid lika imponerad över alla kreativa människor som finns här i blogglandia.

    Ha en bra fortsättning på helgen.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Å vad glad jag blev nu när jag såg att jag vunnit. Tusen Tack en ny mysig stickkasse. Jag skickar min adress. Ha en bra vecka kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Grattis ni som vann. Kramar Hoffmansdesign

    SvaraRadera