torsdag 26 december 2013

Necessär och pennfodral


Klapparna är öppnade så nu går det att avslöja vad som har pysslats med i tomteverkstan. Till mina två äldsta barnbarn har jag gjort det bekvämt för mej som vanligt. En liten sydd grej med lite småsaker i plus pengar så dom kan köpa nåt själva efter jul.


Till E, 10 år, blev det en necessär sydd i tygrester. Eftersom rosa är en favoritfärg så var det här rosa tyget med vita prickar passande. Fodret är i en knalligare rosa färg. Dragkedja i metervara från Bibbis Textil och bandet till flärparna från Karinottilia (som har lagt ner sin webbshop)


Till O, 8 år, blev det ett pennfodral i samma modell (fast mindre) som necessären. Både yttertyg och foder är köpta på symässan i höstas. Dragkedja i metervara och band till flärpar från Bibbis Textil


Mönster till ett liknande pennfodral som mitt finns här.

Båda korten är tagna på samma röda duk så på bilden överst stämmer färgen bäst. Tyget till pennfodralet är svart, dragkedjan och dom röda döskallarna är knallröda. 
Jag saknar mitt photoshop som jag hade på min gamla dator som har havererat. Eftersom jag har en Mac nu måste jag köpa ett nytt Photoshop och det har inte blitt av än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar