måndag 13 januari 2014

Amigurumis i mitt handarbetsbibliotek

Under en period för ca tre år sedan var jag amigurumibiten. Ungefär i den vevan gav Annika Messing ut "Välkommen till Virkligheten". Jag följde hennes blogg Virkverket och köpte boken så fort den fanns att köpa men jag har inte virkat något ur den.


Jag hade för mej att dom här små robotarna var ur boken men dom finns som gratismönster på hennes blogg.


Minsta barnbarnet V fick en mobil med robotorna och dom här andra figurerna som är ur "Candy Magazine 1" från Svarta Fåret. Mobilen hängde över skötbordet då och nu hänger den i gardinstången i hans rum


"Virka glada amigurumis" av Mia Bengtsson köpte jag för några år sen med tanke på att virka en speciell sak till någon ur den men det har inte blivit gjort än och jag tänker inte avslöja vad det är jag ska virka eftersom det ska bli en överraskning. Nu hoppas jag bara att den blir virkad nån gång. Garn har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar