lördag 22 februari 2014

Bulky Mobius Cowl

Det har gått trögt med handarbetandet här. Jag har inte haft nån större lust att varken sticka, virka eller sy. Men så fick jag lite garner från min yngsta dotter som hon rensade ut från sitt lilla garnförråd och ett av garnerna väckte min sticklust. Det var inget garn jag skulle köpt själv. Varken färg eller garntyp hör till mina favoriter precis. Nu har min dotter fått tillbaka sitt garn i förädlad form och jag har varit i garnaffären och köpt ett nystan av ett mer exklusivt garn men mer om det nån annan gång.




Mönster: Bulky Mobius Cowl (ravelry)
Garn: ca 90 g Cora
Stickor: rundsticka 10 mm


En snabbstickad liten möbius var kul att göra men stickor 10 mm hör inte heller till favoriterna. Jag föredrar stickor mellan 3 och 5 mmm.

3 kommentarer:

  1. Härlig krage! Jag håller dock med angående stickorna, 10 mm är i tjockaste laget.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det skönt att sticka med stora stickor och kraftigt garn! Det går fort och lätt och man behöver inte vänta i flera veckor på det färdiga resultatet.Fint med den vridna delen framtill! / Annika

    SvaraRadera