torsdag 29 maj 2014

Regnbågsgrytlappar

När jag var på Stoff och Stil i höstas med min yngsta dotter Mia gav hon mej en hint om att hon nog behövde nya grytlappar. Det var för att jag köpte lite fat quarters i "rätt färger". Men jag sydde ett par till min svärdotter A istället som är den som lagar mat oftast i det hushållet. Hon är lokförare och regnbågsmamma så vad passar bättre än ett tåg som kör på en regnbåge.


Bottentyget är en stuv från loppis och applikationerna är gjorda i tyger från Stoff och Stil. Som värmeisolering har jag använt dubbla lager av en gammal frottehandduk. Det blev lite klumpigare att sy i än grillfodret jag köpte på Bibbis Textil men fördelen är att det inte krymper som grillfodret gjorde när jag tvättade mina grytlappar i 60 grader. Värmeisoleringen blev bra också så jag kommer nog använda frottehanddukar i fortsättningen också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar