lördag 20 september 2014

Mina favoritstickor

Mina favoritstickor är Addis rundstickor för att dom ligger bra i handen och har mjuk och följsam kabel. Stickningen glider lätt genom övergången från kabel till sticka. Rundstickor för att jag stickar i princip allt med Magic Loop på rundsticka. Jag har även Knitpro Symfonie Woods rundstickor men dom tycker jag inte om alls. Garnet fastnar i skarven mellan sticka och kabel eller så snurrar stickorna upp sej så tipparna ramlar av. Har hänt mej flera gånger och det är så irriterande. Men det skulle vara kul att testa andra stickor också därför är jag med i en tävling som Avmaskat.se har där man kan vinna ett set med utbytbara tippar. Här är en länk till tävlingen. Nu är det bara att hålla tummarna då.


Alla mina jumperstickor, vanliga strumpstickor och mina gamla rundstickor har jag gett bort. Det finns alltid någon som är glad för det man själv inte tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar