lördag 25 oktober 2014

Handarbetsväska

Den här väskan klippte jag till för ett år sedan och sen blev den liggande. I somras blev den äntligen sydd och har bara väntat på att bli fotad. Vad jag inte förstår är varför jag gjorde den större än i mönstret. Jag skulle behöva lite mindre väskor/korgar istället. Jag får väl sy några mindre framöver men just nu är det tomteverkstad på g så väskorna får vänta.


Här finns mönster till Organizing Tote Basket.


Väskan är sydd av en gardin från loppis. Samma tyg på utsida och insida. Fickor på alla fyra sidorna. Ganska kraftigt mellanlägg från Bibbis Textil. Namnbandet är ett smalt bomullsband sytt på maskin. Storlek på väskan: botten 20 x 28 cm, höjd utan handtag 20 cm.



Jag fyllde väskan med garn inför fotograferingen för annars säckade den ihop. Skulle kanske använt ett kraftigare mellanlägg.

4 kommentarer:

  1. Hej Leena.
    Nu har jag fått paketet från dig. Vilka superfina saker du förärat mig.
    Väskan är ju jättefin plus grytlapparna. Den lilla nessesären är jättegullig.
    Alltsammans tänker jag behålla själv.
    Tack och åter Tack.
    Hoppas du får detta meddelande från mig. Är en aning vimsig i huvudet. Jag satt och tittade på Tv häromdagen och helt knall och fall så svimmade jag av. Tur att jag satt i fåtöljen. Jag trodde att jag hade blivit av med eländet men icke sa nicke.
    Jag får ingen hjälp av läkarvetenskapen.
    Vilken fin väska du ånyo sytt som du visar på bloggen.
    Du frågade om maxelonia. jag kallas inte för det utan det är ett hopplock med bokstäverna i mitt för och efternamn.
    Jag tänkte skicka ett Mail till dig men mitt huvud funkar inte riktigt efteråt sedan jag svimmade av så jag vet inte riktigt hur jag ska få iväg ett mail.
    Jag hoppas att det går ändå med att skicka en kommentar på din blogg.
    Här har det regnat till tusen idag.
    Många hälsningskramar från mig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, det låter inte bra! Hoppas du mår bättre snart.
      Vad roligt att dy tycker om sakerna du fick.
      Kram

      Radera
  2. Vilken snygg väska du sytt. En sådan vill jag försöka mig på att sy Tittade på beskrivning och ska försöka klura ut måtten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lycka till med sömnaden. Det är inte så svårt med måtten egentligen. Ska man vara riktigt petig så är en inch 2,54 cm men jag brukar räkna med 2,5 cm för enkelhetens skull

      Radera