onsdag 31 december 2014

Flodhäst till svägerskan

Min svägerska samlar på flodhästar men inte i ett oändligt antal utan en i varje material. När hon sa en gång att nu hade hon i alla material så sa jag nej det har du inte. Sen var jag ju tvungen att leta efter mönster till en flodhäst.


I somras sydde jag gardiner till min bror och svägerska. I ett dyrt italienskt kvalitetstyg från Engelska Tapetmagasinet. Det var lite läskigt att klippa i det tyget men det gick bra och det blev lite bitar över som räckte så dom fick kuddar också och lite rester till den här flodhästen.


Säkerhetsögon köpte jag på Bibbis Textil. Näsborrarna är svarta säkerhetsögon.


Mönster till flodhästen hittade jag hos fagert.se. Det är ett engelskt mönster från McCall´s, nr 6484.


Min svägerska blev överlycklig över flodhästen och sa att hon hade hoppats på att jag skulle sy en till henne efter vårt samtal och nu tror hon att hennes samling är fullbordad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar