onsdag 14 januari 2015

Favoriter i repris

Det här vintern har jag stickat många mössor så nu är jag lite less på sådana men jag hade lovat att sticka två mössor efter jul och det har jag gjort och nu blir det inga fler mössor den här säsongen kan jag lova.


Arbetkamraten M blev förtjust i min basker som jag stickade i höstas så jag lovade sticka en till henne också. Hon ville ha en i samma garn och färg men se det fick hon inte. Hon fick köpa garn själv och valde en helt annan färg och ett något tunnare garn än mitt. Det här blev årets första färdiga projekt.


Garn: ca 70 g Sandnes Alpakka
Stickor: rundsticka 3 och 3,5 mm


Blockning pågår med tallrik och glas

Min sons svåger blev förtjust i sonens Nicholsonmössa och han ville ha den i samma färg och garn. Jag frågade min son först om det var ok innan jag lovade sticka en till honom också. Men tyvärr blev det inte samma garn eftersom det var slut i min lokala garnaffär och iloyarn bara importerar garn en gång om året. Men marinblå blev den i alla fall. Mini Alpakkan är tunnare så jag stickade mössan i dubbelt garn. Sista projektet förra året.

Blockning med ballong pågår

Garn: ca 125 g Sandnes Mini Alpakka
Stickor: rundsticka 3,5 mm (tror jag)


Badrumsbilden är den enda bild jag har på den här mössan. Dom andra bilderna är tagna på balkongen i ett bättre ljus.


2 kommentarer:

  1. Här kommer en god fortsättning hälsning från uppsala.
    Här är slaskigt och halt.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning till dej också Margit!
      Här på västkusten är det bara blött.
      Kram

      Radera