lördag 28 maj 2016

Sjal med korta spetsar

Jag köpte en härva av Manos Silk Blend utan att ha någon direkt plan för garnet men det är ju inget ovanligt. Impulsköp av garn är vanligare hos mej än planerade inköp. Det är ett underbart mjukt garn som min känsliga hals nog ska fixa. Den här snabbvirkade sjalen var klar för precis en månad sedan när värmen började komma så den är ännu inte invigd.


Storlek: ca 45 x 145 cm
Garn: ca 97 g Manos Silk Blend och ca 15 g Magdalena (Nille)
Virknål: 6 mm


Virkpia har gjort mönstret till den här sjalen och hennes bloggar är tyvärr nedlagda men jag har gjort sjalar efter det här mönstret förut och hade som tur var skrivit ut det.


I mönstret var det "tottar" i hörnen men dom skippade jag och gjorde istället picoter längs med två av sidorna och enbart fasta maskor på den tredje med svart garn.


2 kommentarer:

  1. Härlig sjal du har virkat och barnplaggen i förra inlägget är underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är tyvärr inte så disciplinerad som du så jag gör färdigt innan jag börjar på nytt.

      Radera