söndag 26 juni 2016

En Stjärnduk till

Jag började blogga om den här duken för en vecka sedan men blev så irriterad när färgerna inte alls stämde. Min kamera har inte särskilt bra färgåtergivning. Den förra jag hade var mycket bättre men så råkade jag tappa den med objektivet ute och sen var det kört. Kommer nog att köpa en ny kamera så småningom. Den här bilden är tagen med min mobil och där blev färgerna bättre. Med kameran blev det gröna blåaktigt. 



Mönster: Järbos Stjärnduk i retrostil
Storlek: ca 43 cm
Garn: ca 80 g Catania
Virknål 3,5 mm

Även den här duken blev en present till en (annan) arbetskamrat som gick i pension för några veckor sedan. Garnet är samma som i dom Japanska blommorna i förra inlägget och den här duken var färdig före men det går ju inte att blogga om grejerna innan man gett bort dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar