söndag 3 juli 2016

Hårband till E

Mitt äldsta barnbarn E fyllde 13 år i början på juni och det är inte det lättaste att komma på några presenter till en nybliven tonåring. Jag har lite dålig koll på vad som är inne nu. Jag vågade mej i alla fall på att virka ett hårband till henne. Det gick snabbt och vore ju inte hela världen om hon inte skulle tycka om det. Men hon tyckte det var fint och det tyckte jag var roligt förstås.


Garn: ca 15 g merceriserad bomull 8/4
Virknål 2,5 mm




I år går det nog inte så bra med min garnutmaning eftersom jag har köpt på mej en hel del garn och såna här små projekt blir som en droppe i havet. Just nu är det virkning och krokning som gäller för min del. Jag har några fler saker färdiga men dom får jag blogga om någon annan gång.

2 kommentarer:

  1. Många virkar på sommaren. Jag kan förstå det. Jag behöver virkinspiration, så tack!

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte stickat en enda maska i år. Först pga min frusna axel och sen har jag bara haft virklust. Jag har lite ufon som hade varit käckt att få färdigt men det räcker att jag bara tittar på dom så känner jag att jag vill inte sticka nu. Sticklusten kommer nog tillbaka så småningom. Till hösten kanske.
    Kul att jag kan inspirera dej lite!

    SvaraRadera