fredag 12 augusti 2016

Löpare med japanska blommor

Nu har jag kommit halvvägs på semestern. I början på första veckan tyckte jag att jag hade oceaner av tid men det har gått så fort. Alldeles för fort. Min stora blomduk har varit klar några veckor men den blev inte blockad med en gång. Nu ligger den i alla fall här på mitt soffbord och jag är så nöjd.


Jag gjorde själva blommorna efter Bautawitch mönster på Japanska blommor. Hjulen mellan blommorna är efter eget huvud. Dom skulle vara runda men det blev lite si och så med det. Kanske borde "förankrat" dom på fler ställen. Ytterkanten är med inspiration från Bautawitch Stora japanska blomma. Det knepigaste att få bra var dom yttersta bladen mellan blommorna. Jag repade upp och virkade om hela kanten en gång och funderade på att göra om den en andra gång också men struntade i det och lät den vara. Det jag störde mej på är det nog bara jag som ser och jag är nöjd ändå.


Grundmönster: Stor japansk blomma från Bautawitch
Storlek: ca 37 x 89 cm
Garn: ca 220 g Catania
Virknål: 3,5 mm




2 kommentarer: