söndag 14 januari 2018

Bunnysockar till mamma

Min mamma fyllde 90 år i november och det är inte så lätt att hitta på presenter till henne. Jag stickade ett par sockar i en av mammas favoritfärger och så gjorde jag en storstädning åt henne innan kalaset. Hon är pigg för sin ålder och sköter om det mesta på egen hand. Jag brukar hjälpa henne med fönsterputsning och gardinbyte för jag vill inte att hon klättrar upp på en stol eller stege.


Mönster: Bunny Socks (Ravelry)
Stickor: rundsticka 3,5 mm

Garnet till sockarna var ingen höjdare och inget jag kommer köpa igen. Sockarna är stickade från tårna och upp. Båda på en gång som vanligt med Magic Loop. Hälen är med kil och var lite lurig att sticka.


Jag har som tur är lagt in mina arbeten på Ravelry för annars hade jag glömt vilket mönster och garn jag använt. Jag kommer inte heller riktigt ihåg vad jag bloggat om så jag får titta tillbaka lite så det inte blir dubbelt av något. Jag har fortfarande en hel del kvar av förra årets handarbeten som inte kommit med än. Årets första stickning är avmaskad. Det är en sjal som ska blockas innan någon får se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar