lördag 13 januari 2018

Nya skrynklor

Sockarna jag stickade till mitt barnbarn T i somras är redan för små. Sist den lilla damen var här mätte vi våra fötter och hennes var lika långa som mina men kanske något smalare. Hon fick välja nytt garn och hon valde ett grönt eftersom grön är hennes favoritfärg sa hon. Jag har gjort dom lite för stora till mej med tanke på att barnfötter växer och det går fort ibland. Garnet är tunt och kändes inte så slitstarkt men med den takten hennes fötter växer så kanske hon hinner växa ur dom innan dom har slitits ut.


Jag har som alltid stickat båda på en gång i Magic Loop. Stickade från tårna och uppåt. Uppläggning med Judy´s Magic Cast On. Hälen är en istickshäl. Jag är egentligen inte så förtjust i den hälen men nu blev det en sån i alla fall. Skaftet är stickat efter Strandviksvillans mönster. Avmaskningen är Cat Bordhis elastiska avmaskning som jag tycker är suverän när man stickar sockar från tårna.


Garn: ca 75 g Christina från Netto
Stickor: rundsticka 2,5 mm


T fick sina sockar levererade av sin moster lagom till nyår. Jag bad om ett kort på sockarna när dom var på och en av mammorna skickade det här till mej. Här är det mer unge än sockar men dom ser ut att sitta bra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar