lördag 7 april 2018

Mera loppiskassar

Jag fortsätter att rensa och nu har jag rensat bort 827 saker. Det blir i genomsnitt drygt 8,5 saker per dag och jag har visst ökat takten på rensandet jämfört med för en månad sedan. När jag började rensa i början av förra året så tog jag skåp för skåp och bockade av på en lista men det gör jag inte nu utan det blir lite hipp som happ. Det har blivit lite så att ju mer jag rensar desto mer saker vill jag ha bort. Det åker ut en del saker ur skåpen som jag rensade förra året.


Det går åt en hel del kassar när man rensar och dom förra kassarna jag sydde är nu borta och jag har sytt några nya. Jag klippte till dom som dom förra kassarna och sen blev dom liggande ett tag och då hade jag sett en kasse som Christinas sytips gjort som jag gillade så det blev sådana istället men större och med handtag av tyg. Jag klippte väskpåsen i ett stycke (46 x 96 cm) men det blir ändå en söm nertill för att forma botten. Det fina med dom här kassarna är att dom blir alldeles platta och går att vika ihop till en liten fyrkant som går att ha med sej i väskan så man alltid har en kasse till hands.


Jag sydde sex såna här kassar. Två av det rosa stentyget som var en stuvbit. En fick min yngsta dotter. Den blå fyrkanten är också sydd av en stuvbit. Det var ett tättvävt tyg och den blev minst av kassarna när jag vek ihop den så den behöll jag själv och har den nu för jämnan i min lilla ryggsäck. Det blå/vit/orange tyget är en rest från en kasse som jag sydde till mej själv i somras. Jag fick skarva tygbitarna lite. Längst till höger en kasse sydd av en gardin. Det blev två sådana kassar. En av dom fick min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar